Zadanie 8

Powiększ obraz

Rozwijanie kompetencji kadr uczelni w zakresie dostępności (moduł krajowy)

Zaplanowano 23 szkolenia z tematyki związane m.inj z obsługą studentów z niepełnosprawnościami, dostępnością cyfrową, pierwszą pomocą:

  • Agresywny/trudny student (nabycie wiedzy nt. możliwych strategii reakcji wobec agresywnych studentów)
  • Inteligencja emocjonalna w pracy nauczyciela akademickiego
  • Metody aktywizujące w pracy nauczyciela akademickiego
  • Warsztaty rozwijające postawy równościowe
  • Komunikacja ze studentem w sytuacji kryzysowej
  • Emocje i stres w trudnych sytuacjach (nauczenie się korzystnych reakcji w sytuacjach stresogennych)
  • Jak sprawnie tworzyć materiały dydaktyczne wysokiej jakości
  • Kurs jęz. migowego dla początkujących 
  • Kurs jęz. migowego na poziomie 
  • Komunikacja i wykorzystanie informacji (zwiększenie poziomu świadomości i kontroli nad komunikacją) 
  • Koordynator ds. dostępności (przygotowanie do pełnienia funkcji koordynatora) 
  • Kształcenie studentów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (zapoznanie się przez Nauczycieli Akademickich z informacjami dot. metodyki kształcenia) 
  • Kurs pierwszej pomocy 
  • Metody pracy w procesie dydaktycznym-umiejętności niezbędne w pracy nauczyciela akademickiego (zapoznanie się przez Nauczycieli Akademickich z nowoczesnymi metodami dydaktycznymi)
  • Metody pracy z os. z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz zaburzeniami zdrowia psych.(nabycie wiedzy na temat możliwości wsparcia edukacyjnego i sposobów skutecznej reakcji w sytuacjach konfliktowych)
  • Poznaj świat os. z niepełnosprawnościami (postawienie się w roli osób niepełnosprawnych) 
  • Prawidłowe formułowanie informacji zwrotnej tzw. feedbacku 
  • Przeciwdziałanie dyskryminacji i mobbingowi 
  • Przygotowanie i opracowanie raportu o stanie zapewniania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami 
  • Przygotowanie, opracowanie i wdrażanie planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami 
  • Sposoby obsługi osób z niepełnosprawnościami (poznanie rodzajów niepełnosprawności i sposobów komunikowania się z osób niepełnosprawnych) 
  • Sprawne rozwiązywanie problemów i funkcjonowanie w grupie 
  • Tworzenie stron internetowych dostępnych dla osób niepełnosprawnych