Rozwijanie kompetencji kadr uczelni w zakresie dostępności (moduł zagraniczny)
- Intensywne warsztatowe wizyty studyjne w wiodących jednostkach akademickich. Szczegółowe zapoznanie się z best practices funkcjonującymi i sprawdzonymi w najlepszych jednostkach akademickich w Europie (Szwecja, Dania, Norwegia i Finlandia) dla kadry zarządzającej, pracowników administracyjnych i nauczycieli akademickich, zajmujących się kwestią dostępności; nabycie wiedzy w obszarach:polityk i procedur związanych z włączeniem społecznym, równością, zarządzaniem różnorodnością oraz dostępnością aby eliminować ograniczenia w zakresie mentalności i postrzegania osób bez względu na kryteria dyskryminujące.
- Intensywne warsztatowe wizyty studyjne dla osób zaangażowanych we wdrażanie dostępności Politechniki Łódzkiej – poznanie dobrych praktyk funkcjonujących w jednostkach akademickich, które od wielu lat mają wdrożone procedury i zasady związane z dostępnością uczelni, w szczególności dla osób niepełnosprawnych .
- Udział w najbardziej uznanych targach nowoczesnych technologii – poznanie najnowszych rozwiązań technologicznych podczas uznanych targów nowych technologii na świecie. Prezentowane są tam prototypy i nowe produkty (w tym światowe premiery wyczekiwanych produktów, również dla osób niepełnosprawnych)
- Tematyczne konferencje zagraniczne dot. włączenia osób niepełnosprawnych – podniesienie kompetencji w zakresie światowych trendów udzielania wsparcia dla studentów osób niepełnosprawnych
- Intensywne warsztatowe wizyty studyjne z projektowania uniwersalnego w wiodących jednostkach akademickich i projektowych – osoby zaangażowane w tworzenie Centrum Doskonalenia Projektowania Uniwersalnego Politechniki Łódzkiej (zadanie 1) zapoznają się z pracą jednostek o podobnym charakterze w Europie. Wskazane ośrodki akademickie, ściśle współpracujące z otoczeniem i inicjatywami kreatywnymi/przedsiębiorczymi, innowacyjności i interdyscyplinarności, stanowią modelowy przykład działania uczelni na rzecz społeczeństwa.